JellyPages.com

Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan ya Karim....

Assalamualaikum.... Ya Allah hari ni hari pertama puasa... rasa janggal betul tahun ni puasa tanpa buat apa2..  tahun2 sebelum ni busy memanjang sebab ada kelas la.. time skola la.. kalau tahun nie ada la jugak keje tapi macam lain pulak rasanya bila puasa sendiri2 dengan family.. da 3 tahun puasa dengan kawan2.. tu yang pelik tu.. tapi x pe.. jalani sahaja ibadah puasa itu walau di mana anda berada... hehehe.. ingat tu kawan2 ku sayang... jangan lupa ye...

oh yeah.. semalam kan terawih yang pertama.. so aku ni pergi la menjejakkan kaki kat surau kat taman tu.. haha.. sejak balik dari sabah tu la pertama kali aku jejakkan kaki kat surau... apa punya perangai la.. pemalas betul nak ke surau kan.. Bukan apa.. takut terjatuh cinta dengan ustaz muda je... (alasan yang x boleh pakai).. ok..ok.. jangan marah tapi x salahkan kalau kita jatuh cinta kerana peribadi seseorang tu sebab kalau kita cintakan Allah mestilah kita akan jatuh cinta dekat kebaikkan bukan keburukan kan... *eh da jadi penceramah jemputan pulak...

ok time terawih tu kan mmg ustaz muda tu la yg pimpin berpuluh-puluh jemaah di surau kat taman ni.. bayangkan umur dia baru 21 tahun.. woo.. lagi muda dari imam2 muda k... pakej lagi tu bila muka boleh tahan tampan.. *sila muntah bila aku sedang bersastera.. Aku kagum dengan ustaz tu sebab dia berjaya menambat hati penduduk taman ni dengan usaha dia ke arah kebaikkan.. bayangkan penduduk taman aku ni sokong dia.. bagus2.. kiranya penduduk2 taman aku ni semuanya tengah berubah ke arah kebaikkan... Good job people...... gambate...

tapikan... aku ingat ke bila dengar suara imam muda tu ada lak tergugat hati ni.... tapi x la pulak.. hahhaa... npk sgt hanya ada sorg je yang mampu mengugat hati aku ni bila jadi imam........   eh2.... ngarut pulak.. bulan puasa ni ke situ pulak pemikiran kau kan.... ok la... jumaat ni nak tgk result UPU then 19 julai pulak nak tunggu result dr uniKL... 29 julai pulak nak kene injection HPV.... oh2..banyak nyer benda... apa2 je la.. so bila da puasa nak tingkatkan amalan la kan... alang2 time x de penghasut tapi tu la kene kawal nafsu kan... hehehhe.. mana2 la kin oi..  so aku harap aku success dalam apa2 pun yang aku buat..

kawan2 jangan lupa puasa penuh ye tahun nie... hehehe.. k bye..


No comments:

Post a Comment